onsdag 2 maj 2012

Provsmakning av bröllopstårta

Jag ska få äran att göra en kollegas bröllopstårta i sommar och nu i helgen var han och hans blivande brud här och provsmakade.
Jag hade gjort två små tårtor med olika fyllningar och en enkel dekoration. Den runda "blomman" har jag gått och funderat på att göra ett tag och dagen innan jag fixade tårtorna så läste jag ett tips på mycakes att måla kanten med en metallicfärg. Tack för det tipset, det gjorde verkligen susen :)


Den består av chokladbottnar, passionsmousse och vit chokladmousse

Den består av chokladbottnar, hallonmousse och limemousse

3 kommentarer:

  1. åh dem blev superfina.längtar tills ja får se bröllopstårtan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli riktigt roligt att göra den tårtan. Jag gillar verkligen den enkla "blomman", den kommer nog att användas flitigt ;)

      Radera
  2. Jättefina tårtor och säkert goda med!

    SvaraRadera