söndag 18 mars 2012

Dagens kurs

Idag var jag på kurs på Tårtdecor i Kungälv. Dagens tema var modellera vårblommor.
Vi fick göra tre plaketter med diverse motiv varav det ena var ett patchwork och det var riktigt roligt att testa. Jag har aldrig provat på det innan men det var en grym teknik som jag definitivt kommer använda mig av fler gånger.


Påskliljor och violer

Patchwork med vårblommor

Tulpaner och vide

Tulpaner
Tulpanerna var riktigt roliga att göra och de går att variera i all oändlighet. Vi gjorde vita tulpaner som vi sedan målade med pulverfärg och det gör dem riktigt levande. Alla vi som deltog i kursen blev inspirerade att göra grymma påsktårtor nu när vi lärt oss så mycket.

4 kommentarer:

  1. åh va fint,vill oxå lära mig göra fina blommor

    SvaraRadera
  2. Tack :) Det är så roligt att greja med blommor

    SvaraRadera
  3. Åhh!! vad fina blev dem, jag vill också lära mig göra fina blommor, ska börja spara till en kurs eller kanske för det som födelsedagspresent (snart).

    SvaraRadera
  4. Du är jätteduktig vännen. De är super fina och ser verkliga ut. Du har nu funnit ditt kall i livet... Att
    baka tårtor! <3

    SvaraRadera