söndag 25 mars 2012

Vårtårta deluxe

Idag fyller en god vän år och hon ville ha en vårig tårta. Lägligt nog så var jag otroligt sugen på att praktisera lite av det som vi gjorde på kursen jag gick för en vecka sen, just vårblommor.
Jag blev nöjd med tårtan för jag får verkligen vårkänslor när jag tittar på den.
Jag testade även en ny variant på botten så det ska bli intressant och se vad de som ska äta den tyckte.
Det bästa med tårtan är att allt är ätbart så inga gäster behöver oroa sig för floristtråd och liknande :)








Den består av citronbottnar, mangomousse, passionsmousse, spacklad och spritsad med marshmallowssmörkräm. dekorationer av flowerpaste

3 kommentarer:

  1. Hej Karin!!
    Måste bara säga att jag är sjukt imponerad av dina verk!! Fantastiska! Hoppas ni mår bra och har det gott i vårsolen!!
    Kram på er!
    Cattis!

    SvaraRadera
  2. Karin, det är INTE en tårta. Det är ett MÄSTERVERK!!!! Och nytt namn får väl givas då- MästarKarin.
    Kramar, K

    SvaraRadera
  3. Åh den är jättefin,otroligt vacker och härliga färger på dina blommor.

    SvaraRadera