söndag 1 april 2012

Jubileumstårta

Jag fick ett uppdrag av min kära syster att fixa en dessert till den middag hon anordnade till en av de champagneklubbar som hon är med i. Det är kollegor från ett tidigare jobb som träffas titt som tätt och nu har klubben funnits i tio år.
Vad passar bättre till ett jubileum än en tårta? Det blev några ändringar av dekorationer i sista minuten men jag blev nöjd till slut och det blev även klubben B2.
Jag lade till alla namnen på den nedre kanten men kom på att en deltagare som inte skulle närvara var bortglömd så J-E fick hedersplatsen lite över de andra ;)








Den består av saftiga chokladbottnar, hallonmousse, lemoncurdgrädde, spacklad med smörkräm och klädd med marsipan

3 kommentarer:

  1. Usch blir så avundsjuk. Jag lyckades inte med mina liljor. Hur gjorde du?

    SvaraRadera
  2. Det var lite irritationsmoment innan det blev bra kan jag säga :).
    Jag gjorde som en kon där jag fäste bladen sen fick jag dra lite fp på utsidan och forma till för att det skulle hålla.

    SvaraRadera
  3. Den var ju inte bara superfin utan smakade fantastiskt gott oxå! Vi var alla oerhört imponerade! Tack! Kramar från Anna (En av B2:s medlemmar som njöt av junileumstårtan).

    SvaraRadera