måndag 9 april 2012

Kollegor är också bra testpiloter

Jag har ett fantastiskt roligt extrajobb, jag jobbar på Scandinavium vid evenemang. Det betyder att jag får träffa goa arbetskompisar, se evenemang som jag aldrig skulle sett annars och möta en hel del publik. Sämre kan man ju ha det!
Nu i påskhelgen var det dags för OS-kval i handboll och då passade jag på att baka en liten påsktårta till fikarummet.
Motivet på tårtan är en ritning över Scandinavium som vi använder en hel del i jobbet.



  

Den består av vaniljbottnar, fransk chokladmousse, banan/vaniljmousse, spacklad och spritsad med mjölkchokladfrosting, dekoration i sp/marsipan

7 kommentarer:

  1. låter supergott o den blev riktigt fin.
    fransk chokladmousse är min favo,så gott

    SvaraRadera
  2. Smarrig...så fin spritsade...är ritning frihand??? wooow isf.

    SvaraRadera
  3. Smulan - den franska moussen var väldigt god men konsistensen blev inte så bra i tårtan.

    GlaMor - Tack så mycket :) jag ritar dels efter mall och dels på frihand.

    SvaraRadera
  4. Wow! Vilken fantastisk tårta du hade bakat åt oss.
    Den var jättegod. Fyllningarna passar jättebra ihop.
    Stor KRAM och tack. Ställer gärna upp som testpilot igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är bara tacksam att ni ställer upp :)
      Kram på dig

      Radera