söndag 1 april 2012

Karaoketårta

Igår var det karaokefest och då fick jag äran att göra tårta. Jag har länge velat göra körsbärsblommor på en tårta och nu gjorde jag det fast med modifikation. Det blev riktigt bra respons från deltagarna och sånt är alltid roligt.
Jag ska bara göra en liten notering i minnet att svart kristyr ska undvikas i fortsättningen, inte lätt att få till färgen. Bilden på toppen är målad med ätbar färg.
Jag blev otroligt nöjd med denna tårta så därför blir det ganska många bilder här.











Den består av ljusa bottnar, blåbärsmousse, glasscreme, spacklad med smörkräm och klädd med en blandning av sp och marsipan

2 kommentarer:

  1. oj oj vilken läcker tårta,blev ju ursnyggt med svart kristyr,nu vill ja ju oxå pröva

    SvaraRadera
  2. Det var lite meck innan den blev någorlunda svart men det blev en häftig detalj.
    Tack för de snälla orden :)

    SvaraRadera