söndag 19 februari 2012

Bröllops och doptårtor

När min lille kille skulle döpas i december beslutade vi oss för att ha ett överraskningsbröllop samtidigt. Det var riktigt roligt att planera inför den dagen, det var inte helt lätt att hålla det hemligt alla gånger. Vi fick avslöja för några stycken men de flesta blev riktigt paffa när vi gick fram i kyrkan i bröllopskläder.

Ganska tidigt i planeringen beslöt jag mig för att göra tårtorna själv. Jag har bakat och grejat i många år men aldrig använt sugarpaste. En ny värld öppnades och som så många andra kan intyga så var jag fast.
Det blev en del provbakning, mycket bloggläsning och youtubetittande innan det var dags.
Med facit i hand så kanske jag inte skulle gjort mina egna bröllopstårtor som premiärtårtor :).








Tack till alla nära och kära som gjorde vår dag helt underbar.

Den består av red velvet cake med whipped cream cheese frosting

2 kommentarer:

  1. Vad fina, hur gör du dom där rutorna så de blir så djupa?

    SvaraRadera
  2. Tack :). Jag använder ett verktyg som trycker in mönstret ganska grunt och sen använde jag ett slätt verktyg att fördjupa strecken för hand. Lite luddig förklaring kanske...Jag får ta lite bilder nästa gång jag gör en sådan tårta.

    SvaraRadera