onsdag 29 februari 2012

Förlovningstårta

För länge sedan frågade en kompis mig om jag ville göra en tårta till deras förlovningsdag som inträffar på skottdagen. För fyra år sedan så togs steget på en semester i Thailand.
Självklart ville jag göra det och tårtan skulle vara en överraskning från henne till honom. Direkt när jag började grunna på idén så fick jag se en trädstam och en sån där typisk karvning i stammen framför mig. Jag har planerat och planerat  fast just idag var inte oddsen med mig av olika anledningar. Trots detta så blev jag väldigt nöjd och hoppas verkligen att de som ska äta den blir det också.










Den består av krämiga chokladbottnar, granatäpplemousse, spacklad med chokladsmörkräm och täckt med sp.

6 kommentarer:

  1. gu den blev ju jättefin,granatäpplemousse låter ju så gott,lite syrligt och passar perfekt till den söta chokladen.

    SvaraRadera
  2. Tack :) Moussen blev riktigt god till de mäktiga bottnarna.

    SvaraRadera
  3. Hej, ja det var verkligen en jättebra kurs :)
    vilken frän tårta, du har inget recept att lägga upp på granatäpplemoussen?

    SvaraRadera
  4. Så sött med bokstäverna inkarvade i trädet = )

    SvaraRadera
  5. Ewa - jag tänkte lägga upp receptet här så snart jag har tid :-) .
    Viktoria - tack :-) , jag är nöjd med tårtan. Den var rolig att göra.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Har du lagt upp receptet nånstans? :)
    Jag är på jakt efter recept på granatäpplemousse, men lyckas inte hitta nåt när jag har googlat på det mer än detta blogginlägget...

    SvaraRadera