söndag 19 februari 2012

Vit choklad och marshmallowsmousse

En söt och god mousse som passade ypperligt med blåbärsmousse. Konsistensen var jag inte helt nöjd med så det blir något att arbeta på. Den blev lite lös till att börja med, även efter kylning ett bra tag så var den lite rinnig. Receptet hittade jag på smulans bakblogg.

Räcker till ett lager

2,5 dl grädde
75 g marshmallows
125 g vit choklad
1 tsk vaniljsocker
25 g smör
30 ml vatten

Vispa grädde hårt. Smält smör och choklad i vattenbad. När det är smält tillsätts marshmallows och vatten, rör tills allt är smält. Blanda i vaniljsocker. Låt svalna lite och vänd sedan ner i grädden försiktigt. Låt stå kallt ett tag.

2 kommentarer:

  1. va konstigt att din inte blev fast,min blev väldigt bra konsistens,och tjock.

    SvaraRadera
  2. Jag har en teori om vad som gick fel.. När jag har testat så återkommer jag, den ska definitivt göras igen :-)

    SvaraRadera