fredag 10 februari 2012

Marshmallowssmörkräm

Åter igen gav besöket på mycakes utdelning. Denna gång i form av en smörkräm som jag bara visste att jag skulle falla för. Smörkräm i sig kan bli lite mycket men denna...wow.
När jag hade gjort den här första gången och spacklat tårtan klart skulle jag på bio med min syster. Hon fick ett litet smakprov ur skålen och ville ta med sig den till bion i stället för popcorn. Det säger väl en hel del om hur god den är :).

250 g smör (osaltat) vispa i 15-20 min
0,5-3 dl florsocker (efter hur söt du vill ha den) vispa i 5 min
1/2 burk marshmallowfluff på burk (finns i mataffären) vispa i 5 min
2-3 msk ovispad grädde.. vispa i 5 min
2-3 msk vaniljsocker.. vispa så allt blandas
(ev smakessens)

Vispa allt på låg växel

Enligt Carola på mycakes så räcker denna sats till att spackla en tårta på 20 cm i diameter, men jag spacklar nog lite tunnare för min räckte gott och väl till en tårta på 25 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar