tisdag 21 februari 2012

Vårig tårta

I helgen hade vi ett riktigt traditionellt kafferep med sju sorters kakor och en drös med goda vänner.
Denna tårta blev pricken över i.
Jag och många med mig vill ju gärna att våren ska komma väldigt snart och med den här tårtan ville jag få lite vårkänsla.
Tulpaner är så härligt färgsprakande och jag var nyfiken på att testa att göra sugarpastevarianten. Några små maskkompisar fick också vara med på kaffekalaset.










Den består av vaniljbottnar, blåbärsmousse, vit choklad/marshmallowsmousse, spacklad med vit chokladsmörkräm, täckt med marsipan och dekorationer i sp.

1 kommentar:

  1. Hej Karin! Visste inte att du hade en sån fin blogg:) och vilka tårtor!!!:D
    Kul att du var inne å kika på min också och några av mammas brödrecept är på ingång:D
    Kram

    SvaraRadera